Autor :
Benjamí Vilar
dimecres, 17 de setembre del 2014
Per això encara cal fer molt de proselitisme envers la nostra causa. Cal fer-nos veure i fer-nos respectar. I cal educar per a que vegin que som útils i necessaris.
Un Community manager pot fer molt de bé a una empresa. Les més grans ja ho han vist i ho han acceptat. Però encara queda una majoria del teixit industrial del nostre país que no n'utilitza els serveis, que es llancen a cegues a les xarxes socials i sense el guiatge d'un expert molts acaben cometent errors catastròfics per a la seva estratègia de negoci.
Així doncs, què pot per un Community manager per a una empresa?:
- Ajuda a transmetre la filosofia d'empresa a través del bloc/xarxes socials, etc.
- Ajuda a comunicar amb el to adequat la imatge de l'empresa de forma constant, interactuant amb els seguidors sense automatismes, resolent dubtes, aportant consells, informació i, sobretot, donant-li un valor personal a la marca. Moltes empreses encarreguen a proveïdors externs accions puntuals que donen resultats a curt termini però a mitjà i llarg acaben sent una pèrdua de temps i diners, i sobretot una pèrdua de seguidors.
- Ajuda a enfortir les relacions, crea lligams, el que afavoreix que els clients deixin de ser seguidors per esdevenir fans. Dinamitza la teva comunitat, acosta la teva marca als teus clients, millora l'experiència de l'usuari i representa i respon per la teva empresa.
- Les males pràctiques li resten reputació a la marca i és molt més difícil esmenar errors que prevenir-los. El client ja no està sol i té canals a través dels quals pot llançar les seves crítiques i si no hi ets per gestionar-les de forma eficient i ràpida, les conseqüències poden ser nefastes. Un bon Community manager sap apagar focs de forma eficient i discreta. Sap com treure profit tant d'elogis com de situacions de crisi.
- Fa augmentar la teva visibilitat i generar tràfic cap al bloc/web corporatiu. No només cal generar contingut, sinó també viralitzar-lo (fer que arribi a quantes més persones millor).
- Ajudarà a identificar oportunitats de negoci gràcies a la seva investigació a la xarxa. Les xarxes ens ofereixen informació dels nostres seguidors. Coneixent al nostre client podem personalitzar el nostre producte, oferint un valor afegit. No es tracta només de tenir el major nombre de seguidors, sinó que bona part d'ells passi a confiar en nosaltres i a sol·licitar el nostre producte o servei.
- Ajudarà a generar informes d'activitat per reconduir l'estratègia en cas de ser necessari.
- Ajuda a implicar la comunitat en la millora dels productes i serveis de la seva empresa, fomentant el compromís i la implicació.
- Defineix estratègies socials en tot l'entorn online, combinant visió i acció. Portar el control del que es diu d'una marca en els mitjans socials és fonamental per ajudar a definir el pla estratègic d’empresa. Avui en dia redactar un pla estratègic sense tenir en compte les xarxes socials és inimaginable.