Autor : Benjamí Vilar dimecres, 4 de juny del 2014

La "Marca Personal 2.0" ha provocat un canvi en la forma de buscar feina i de realitzar les contractacions. Però, com va començar tot?: 
L'any 2003 es produeix el llançament de Linkedin, l'eina que impulsaria els currículums virtuals. Més tard, amb l'ajuda de Facebook i Twitter, que entren en escena el 2008, la web és envaïda de perfils que fins ara eren anònims. La imatge que donem al ciberespai s'ha convertit en la nostra targeta de presentació, tant en les nostres relacions personals com professionals.

I com utilitzen les empreses les xarxes socials? Doncs avui en dia ho fan servir tots els "headhunters", no només per a buscar professionals, sinó per a fer el descart: Quan ja s'ha trobat una persona que s'adequa al perfil sol·licitat, el que es fa és buscar informació sobre ella a internet per a veure si aquesta informació lliga amb el que la persona diu en el seu currículum. O per a veure si troben a internet quelcom que resulti "sospitós" o que faci que no ens sentim còmodes amb aquesta persona.

Com es crea una Marca Personal?

Una Marca Personal 2.0 es pot crear en 6 passos:

1- Esbrina qui ets i com et veuen.
Quines són les teves habilitats i passions? Què diu de tu Google?
2- Saps què vols aconseguir?
Quin producte vols vendre? quins són els teus clients potencials?
3- Crea una marca.
Tria nom, que pot ser el teu, i crea un logotip.
4- Crea la teva xarxa.
Interactua a les xarxes socials. comparteix i participa. Segueix a experts.
5- Crea contingut original.
Al blog publica contingut que aporti valor, fés-ho freqüentment.
6- I finalment escolta i observa.

Estigues atent a notícies i crítiques. Monitoritza i analitza.

És vital trobar allò que ens fa especials, que ens diferencia de la resta. No és difícil ser autèntics, sinó descrobrir qué tenim que ens fa autèntics. Perquè tots tenim les nostres peculiaritats, que ens poden fer resultar atractius a altra gent.

 Estem davant un canvi de paradigma, les empreses i els candidats a un lloc de treball es troben cada cop més gràcies a les xarxes socials. Les empreses fan cerques a la xarxa a l'hora de trobar candidats, per això és vital disposar d'un perfil professional a la xarxa.

Estar a les xarxes socials és arribar al teu públic objectiu. Gràcies al poder se segmentació d'aquestes plataformes ens podem dirigir directament a qui més ens interessa. A més, si algú comparteix el teu perfil segurament ho farà amb persones amb gustos i necessitats semblants. No només mostrem els nostres productes i serveis, enfortim la imatge de marca situant-la a la ment del consumidor.

Les xarxes socials permeten obtenir informació sobre l'efectivitat de la campanya en temps real, reconduïnt les accions per a fer-les més eficaces.

Si hi ha una xarxa social imprescindible per a la nostra marca personal és Linkedin. I com comencem a Linkedin? :

1- No ens hem de limitar a mostrar empresa i càrrec. Hem de mostrar en què som experts.
2- Cal personalitzar la URL del perfil públic. Una adreça amb símbols i números és difícil de recordar i no dóna una bona imatge.
3- Imprescindible posar enllaços (a la teva web, blog o altres perfils socials). Molt improtant tenir un bloc professional on demostrar que professionalment som experts en el nostre camp.
4- És molt recomanable tenir en compte pràctiques SEO en desenvolupar el teu perfil. http://albertvalero.com/seo-linkedin/
5- L'extracte ha d'"enganxar" al primer cop d'ull. Ha de tenir part professional i part humana.
6- Saber triar bé les "especialitats", són les "keywords" per les que ens cercaran. No és recomanable que siguin gaire genèriques.
7- Participa en grups professionals. Aquí pots demostrar que ets un expert en un determinat camp.

Quan publiquem continguts en xarxes socials ho hem de fer conscients de que podem ser evaluats per un professional de recursos humans. Gairebé la meitat de les empreses utilitzen les xarxes socials com mitjà gratuït de reclutament de nous candidats. I la majoria analitza la reputació online del candidat durant el procés de selecció. A més, es considera que els candidats actius en xarxes socials ténen més oportunitats.

I per acabar uns consells per a optimitzar el SEO a Linkedin:

1- Amplia la teva xarxa de contactes. Quants més, millor. Com més contactes tinguis, més possibilitats tindràs d'estar entre els primers a les cerques.
2- Omple completament el perfil. Així més paraules seran indexades pel cercador i et posicionarà millor.
3- El teu càrrec actual ha de descriure la teva especialitat. No posis per a qui treballes, ni que estàs buscant feina. Posa qui ets, per exemple: "Community manager", o "Expert en sistemes".
4- Aconsegueix recomanacions.
5- Posa paraules claus en càrrecs i descripcions de les feines que has fet. També en aptituds i coneixements.

Imatge: http://www.genbeta.com/redes-sociales-y-comunidades/branding-personal-con-los-medios-sociales-la-infografia-de-la-semana






Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Qui sóc

Sóc expert en sistemes TIC i Community manager.
Apassionat de la muntanya, BTT, esquí, patins i pare de dues nenes precioses. Aquest és el meu darrer bloc, per a parlar de principalment de tecnologia i mitjans socials.

+info / Currículum

Popular Post

Amb la tecnologia de Blogger.

Total Pageviews

Followers

Search This Blog